Vikarie inom utbildning och skola

Har du koll på förskole- och fritidshemsbranschen? Vi är alltid på jakt efter grymma vikarier som är både kompetenta och redo att satsa helhjärtat på hela barnet, hela vägen. Låt oss finnas där för våra barn tillsammans!

Vem är den perfekta matchen för oss?

Vi letar efter entusiaster som vill arbeta inom förskola och fritidshem. Alla våra tjänster är på timbasis. I vikariepoolen söker vi efter individer som har ett intresse för barn och unga.

Att engagera sig i utbildningsförvaltningens verksamheter är inte bara ett jobb – det är en livsstil. Vi är övertygade om att du har passion för ditt yrke och en positiv syn på livet som smittar av sig på de små liven. Det viktigaste för oss är att du har hjärtat på rätt ställe och är helt säker på hur du på bästa sätt kan bygga förtroende hos barnen och skapa en meningsfull plats för dem att vara på.

Vill du arbeta som lärarvikarie?

Då är du varmt välkommen att ta kontakt med den skolenhet du är intresserad av. Kom och gör skillnad på ett sätt som är meningsfullt för både dig och eleverna! Information om kommunens olika skolor här.

Vanliga frågor och svar

Gör din intresseanmälan via vår vikariepool här Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster. eller sök utlysta tjänster här.

Beskriv dig själv så utförligt du kan i ditt personliga brev. Rekrytering sker löpande. Det kan dröja innan vi har hunnit besvara alla ansökningarna. Vi ger löpande besked till samtliga sökande, vare sig du fått jobb eller inte.

Vi erbjuder visstidsanställning på timmar och arbetstiderna är dagtid måndag–fredag.

Från och med höstterminen 2023 kommer rektorerna själva anställa lärarvikarier till sin skolenhet. Om du vill arbeta som lärarvikarier tar du kontakt med den skolenhet du är intresserad av. Läs mer om kommunens olika skolor här.