Spöket i köket - med hemliga gäster!

Fotografi. Människor som går
  • 4 juli 2024
  • 19.30 - 21.30
  • Nyhamnsläge, Krapperups musikhall, Krapperupsvägen 419
  • Besökare
  • Kultur
  • Musik

En katastrofoni av hembränd folkmusik i storbandsformat.

Spöket i Köket har utmärkt sig som en ny urkraft på folkmusikscenen. Bandet har gjort otaliga konserter omkring i Norden och Europa. Ett svenskt/danskt/belgiskt folkfusion-storband med sällan skådad partypotential som hanterar lika väl skira visor och polskor som käftsmälliga reels och schottisar. Musik från nordiska och kanadensiska folkmusiktraditioner och egna bitar i traditionell stil, allt arrangerat för Spökets kluriga sättning.

Mycket har sagts om Spöket; gangstafolk, tvätt-äkta orkester, barnmusik för vuxna, ett kärleksbarn mellan besinningslöst umpa-bumpa och raj-raj på logen. Med sig på scen har Spöket i köket hemliga gäster, som inte avslöjas förrän ni är på plats!

Biljetter:

Ordinarie 325 kronor

Ungdom under 20 år 165 kronor

Köp dina biljetter i Höganäs bokhandel och på ticketco.se Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Resterande platser säljs 45 minuter före konsert vid Krapperups musikhall.

Läs mer på: Musik i Kullabygden Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Namn:

Musikfrämjandet i Kullabygden