Malena Ernman & Mats Bergström

• Besökare
  • Kultur
  • Musik

En klassisk konsert med jazzinslag!

Välkommen till en afton tillsammans med en av våra folkkära artister Malena Ernman och en av Sveriges mest kända gitarrister Mats Bergström som bjuder på en klassisk konsert med jazzinslag! Malena Ernman och Mats Bergström har känt varandra länge och spelat tillsammans väldigt mycket genom åren. Båda har en önskan att förena klassisk musik med ett friare musicerande.

Malena Ernman, mezzosopran, är en av vår tids stora svenska operastjärnor och en av få artister i världen som lyckats kombinera en operakarriär i världsklass med att nå ut till den breda publiken. Malena har genom åren vant rör sig mellan alla olika scenuttryck. Förutom opera bemästrar hon allt från klassiskt och barock till jazz, musikal och pop.

Mats Bergström, gitarr, är född 1961 i Gävle och utbildad vid Kungliga Musikhögskolan i Stockholm och Juilliard School of Music i New York. Han debuterade 1983 i Wigmore Hall i London och är sedan dess en framgångsrik solist, ackompanjatör och ensemblemusiker.

Biljetter:

Ordinarie 325 kronor

Ungdom under 20 år 165kronor

Köp dina biljetter i Höganäs bokhandel och på ticketco.se Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Resterande platser säljs 45 minuter före konsert vid Brunnby kyrka

Namn: