Om Kulla

Det kan vara det tighta samarbetet mellan lärare och elever eller att lärarna är behöriga. Eller att eleverna på Kulla verkligen satsar på sin utbildning. Men en sak är säker – på Kulla är du och dina mål i fokus!

Centralt i Höganäs kommun, nära bussförbindelser, ligger Kullagymnasiet. Alla på Kulla arbetar med stort engagemang för att du ska nå dina mål och förverkliga dina drömmar. Vi har höga förväntningar både på våra elever och oss själva. Vi motiverar dig så att du får med dig den kompetens och de färdigheter du behöver för att vara rustad för studier och vara attraktiv på arbetsmarknaden. Oavsett vilka dina mål är så börjar din resa mot framtiden på Kulla.

Dina närmsta år kommer du också skrattas, kramas och vara del av en härlig gemenskap. Det går inte att ta på den, men den känns, ända in i hjärtat: Kalla-andan. Den ger dig trygghet, delaktighet och engagemang.

Har du siktet inriktat mot universitet och högskola? Våra lärare inspirerar och utmanar dig så att du kan nå din fulla potential och komma in på den utbildning du vill. Eller vet du redan vilket ditt drömyrke är? Efter tre år på yrkesförberedande utbildning har du bästa tänkbara förutsättningar för att få jobb.

Under dina tre år hos oss ska du förutom att få en gedigen och konkurrenskraftig utbildning också växa som människa. Vi hjälper dig att utveckla dina sociala och kommunikativa kompetenser och din förmåga att samverka med andra. Vi lär tillsammans!

Dina närmsta år kommer du också skratta, kramas och vara del av en härlig gemenskap. Det går inte att ta på den, men den känns, ända in i hjärtat! Kulla-andan, som ger dig trygghet, delaktighet och engagemang!