Studieresor till Stockholm

På schemat står fullspäckade dagar i huvudstaden för samhällselever i årskurs 1 och 2. Riksdagen, Nationalmuseum och Hallwylska palatset är några av studiebesöken som väntar våra elever.

Vecka 11 och 12 reser elever från årskurs 1 och 2 på samhällsprogrammet till Stockholm på studieresa. Eleverna kommer att genomföra en rad studiebesök bland annat på Riksdagen, Forum för Levande Historia, Livrustkammaren, Nationalmuseum, Nobelmuseum och Hallwylska palatset. Med studiebesöken skapar vi ytterligare en dimension till kursernas innehåll genom att praktiskt besöka och uppleva viktiga institutioner i vår huvudstad. Eleverna får ta del av ett större kultur- och undervisningsutbud och eleverna ges en möjlighet att bekanta sig med Stockholm som en möjlig kommande studie- och arbetsort.