Badrullstolar och tillgänglighet

Det är går att låna badrullstol/badvagnar på Kvickbadet, på Farhultsbaden och på Gräsa brygga i Viken.

På Kvickbadet finns en badrullstol och två badvagnar i modell anpassad för vuxna och barn. Rullstolen och vagnarna finns förvarade i förrådet på gaveln till servicebyggnaden. Det finns en ramp ute på badbryggan där man kan ta sig ner på lite djupare vatten. Det finns även en ramp som går ner på sandstranden och ut i vattnet. Badrullstolen kan användas på rampen på bryggan och vagnarna fungerar bra både på ramperna och på stranden. I omklädningsrummet i servicebyggnaden finns ett städförråd som nås både från dam- och herromklädningsrummen. I städförrådet finns en personlyft som man gärna får låna. Man behöver ha med sig eget lyftsele. Nyckel till förrådet och till städförrådet kan hämtas i Kvickkiosken som har öppet mellan klockan 11.00-22.00.

På Farhultsbadet finns en två trehjuliga vagnarna i modell anpassad för vuxna och barn vid parkeringen för rörelsenedsatta. Vagnarna kan köras över ramperna ner i vattnet och på stranden. Vagnarna är låsta och koden till låset är 421.

På Gräsa brygga finns en ramp i anslutning till badbryggan i hamnen. Här finns en badvagn att låna, förvarad i anslutning till rampen. Koden till låset är 4278.